Заповнення звітів
Заповнення звітів
Після відкриття бланку нового, збереженого або імпортованого звіту (чи накладної) ви можете у зручному режимі заповнювати всі необхідні реквізити. Поля, які доступні для редагування, виділені жовтим кольором (на папері цей колір не друкується).
Соната підтримує декілька видів полів:
- текст (довільний ввід текстових даних);
- число (довільний ввід цілих та дробових чисел);
- вибір (вибір одного значення зі списку);
- галка (відмітка поля хрестиком або її відсутність).
Перші два типи також можуть супроводжуватися кнопкою вибору інформації з довідника . Деяка частина полів заповнюється вже під час створення документу. Це дані з вашого профілю підприємства, довідників співробітників та контрагентів, дати тощо.
Кожне поле має підказку, що з'являється при затримуванні курсору над ним. Підказка зазвичай складається з двох частин: код поля (згідно з форматом електронних документів державної установи) та опис формату (інформація щодо виду даних поля).
Таблиці документів можуть бути фіксованими (кількість рядків визначена в шаблоні) або динамічними (кількість рядків залежить від обсягу Ваших даних). В Сонаті динамічні таблиці мають кнопку "Додати рядок" у правому нижньому куті таблиці. Для видалення зайвого рядку динамічної таблиці служить кнопка з правого краю кожного рядка.
Соната має кілька механізмів автоматизації заповнення звітів, що значно спрощують цей процес:
- заповнення при створенні – автоматичний ввід даних при створенні звіту;
- розрахунок – розрахунок сум, відсотків, множень та інших формул, що використовуються при заповненні звітності; нумерація рядків, листів, сторінок; заповнення одних полів значеннями інших; заповнення пустих полів нулями (якщо необхідно);
- консолідація даних – заповнення одних таблиць документу даними з інших таблиць (зведені та дублюючі дані тощо). При використанні консолідації даних, проводиться автоматичний розрахунок даної таблиці;
- перевірка коректності – перевірка відповідності заповнених даних до вимог та логічних умов звіту.
Звіт по Єдиному соціальному внеску може складатися з кількох сторінок (таблиць), що формуються за потребою. Для цього необхідно зліва натиснути правою кнопкою мишки на відповідну таблицю і вибрати пункт контекстного меню "Додати аркуш". Таким же чином можна видалити непотрібний аркуш.
Деякі додаткові таблиці звітів підтримують автоматичне заповнення з довідника співробітників або з dbf-файлу. Для цього натисніть на таблицю правою кнопкою мишки і виберіть відповідний пункт меню. Таким чином можливо додавати таблиці з 5 по 9 звіту ЄСВ.
Некоректний документ відображається в списку звітів (або накладних) сірим кольором з поміткою статусу "Чернетка". Такий документ також можна підписувати та відправляти, але програма буде попереджувати вас про невідповідність до вимог.
Зверніть увагу, що створювати та редагувати документи можна тільки в ліцензійній версії програми.