Проблема: Соната видає помилку "The unknown error was occured: 80090326" при спробі відправити звіт чи накладну, зробити запит тощо.
Рішення: https://sonata.biz.ua/topic/2383
Проблема: На бланку звіту чи в методиці сказано, що значення вказується з (1, 2 ,3 тощо) знаками після коми, а Соната сама ставить 6 знаків у цьому полі і не дає змінити.
Причина:
Така ситуація зазвичай трапляється зі звітами Держстату та для полів, які додаються кнопкою "Додати рядок" або "Додати дані". Пов'язана вона з технічною недосконалістю форматів звітності, розроблених Держстатом.
Електронний формат будь-якого звіту (XSD-схема) містить у собі обмеження по кількості знаків для числових полів звіту. Із незрозумілих для нас причин, майже для всіх числових полів, які можна додавати при заповненні звіту, Держстат ставить обов'язкову умову - суворо 6 знаків після коми. Незалежно від вимог на бланку чи у методиці. Відправивши звіт з іншою розрядністю числа ви отримаєте помилку у квитанції.
Рішення: У таких ситуаціях треба вказувати число з розрядністю, як вимагає бланк або методика, а Соната додасть необхідні нулі. При цьому, якщо у вас є число з більшою кількістю знаків після коми, ніж потрібно - доведеться округлити його самостійно і записати до звіту вже округленим.
Наприклад:
Треба вказати "0,569", бланк хоче 2 знаки після коми - записуєте до звіту "0,57", Соната додає необхідні нулі, кінцевий результат - "0,570000".
Треба вказати "0,563", бланк хоче 2 знаки після коми - записуєте до звіту "0,56", Соната додає необхідні нулі, кінцевий результат - "0,560000".
Саме тут зазвичай роблять помилку:
Треба вказати "0,567", бланк хоче 2 знаки після коми - записуєте до звіту "0,567", Соната додає необхідні нулі, кінцевий результат - "0,567000".
А Держстат надсилає помилку, що повинно бути 2 знаки після коми. Це НЕ значить, що треба "0,57". Це значить, що повинно бути "0,570000".
Проблема: При розрахунку та перевірці уточнюючої декларації з Єдиного податку (F01033, F01034) Соната рахує 2% або 4% замість 3% або 5%
Рішення: Треба вказати рік уточнення (поле "року" у рядку 03 шапки звіту).
Проблема: Помилка "Розірвано пакет" у квитанції на різні звіти ДФС
Причина: Фізично складові пакету звітності (основний документ та додатки) відправляються до ДФС окремими файлами з посиланнями одне на одного. За нормативами, якщо до 24:00 кожного дня система обробки звітності не отримає усі складові пакету, то вона вважатиме такий звіт не повним і не прийме його. Зазвичай така ситуація спостерігається тоді, коли шлюз ДФС перевантажений і працює повільно.
Рішення: Створити копію неприйнятих документів (усього пакету), зберегти їх (переконатися, що копії теж складають пакет), підписати та відправити. За можливості, треба уникати подання пакетних звітів (з додатками) пізно ввечері, адже тоді більше шансів, що ДФС не встигне їх усіх прийняти до опівночі. Якщо строки дозволяють, то краще відправляти пакет на реєстрацію зранку.
Запитання: Давно не оновлювалася Соната, за цей час вийшло вже кілька оновлень. Треба встановлювати усі версії по черзі, щоб оновитися до останньої?
Відповідь: Ні. Усі оновлення Сонати мають кумулятивний характер, тобто включають у себе усі попередні зміни. Тобто, вам треба завантажити та встановити тільки поточну версію програми - https://sonata.biz.ua/download
Проблема: Помилки "Not enough memory", "Not enough system resources", "Не хаватает памяти", "Не вистачає системних ресурсів" і т.д. під час будь-якої дії у Сонаті (особливо, прийняття витягів та квитанції до ПН, відкриття великих звітів тощо)
Причина: Недостатня кількість вільної пам'яті для виконання поточної операції у Сонаті.
Рішення: Закрийте усі програми, потім запустіть Сонату заново. Серед розповсюджених програм велику кількість ресурсів наразі забирають інтернет-браузери (Google Chome, FireFox).
Спробуйте збільшити обсяг віртуальної пам'яті у системі. Після цього комп'ютер обов'язково треба перезавантажити.
Якщо комп'ютер фізично має менше 2 ГБайт оперативної пам'яті, то варто подумати про збільшення (придбання) її обсягу. Щодо цього зверніться до місцевого комп'ютерного майстра.
Проблема: Соната не оновлюється автоматично, завжди пропонує завантажити оновлення з сайту
Причина: Для роботи системи автоматичного оновлення (служба SonataUpdater, процес updater.exe) іноді не вистачає системних прав (особливо, доступ для запису до папки встановлення програми) для поточного користувача. Також, активність автоматичного оновлення на диску може бути заблокована антивірусом чи іншою захисною програмою, або системними налаштуваннями безпеки.
Аналогічним чином може блокуватися доступ системи автоматичного оновлення Сонати до серверу оновлення (download.sonata.biz.ua) - системними налаштуваннями або сторонніми програмами (антивірусом, файрволом, проксі-сервером тощо).
Рішення: Спробуйте додати файл процесу updater.exe до виключень антивіруса (до виключень захисту як файлової системи, так і мережевої активності).
Якщо ви отримуєте доступ до інтернету через проксі-сервер, то переконайтеся, що там не заблоковано сервер оновлень Сонати та процес оновлювача.
Перевірте права користувачів для папки, де встановлено Сонату. У деяких випадках допомагає перевстановити Сонату на інший, не системний, диск (диск D, наприклад).
Іноді знайти причину блокування оновлення Сонати не вдається, адже сама програма (і наша тех.підтримка, відповідно, також) зазвичай не має інформації, що саме її блокує (через технічні особливості роботи Windows). У таких випадках завжди залишається можливість оновлювати програму вручну після нагадування про вихід нової версії.
Проблема: Останню версію Сонати завантажено з офіційного сайту та встановлено, але після запуску програми все-одно показує стару версію
Причина: Така ситуація може виникнути за наявності помилок при встановленні останньої версії або при встановленні кількох копій програми на одному комп'ютері у різних місцях.
Рішення: При встановленні останньої версії слідкуйте, щоб не було помилок. Якщо вони виникають і ви не знаєте, як цьому зарадити - зателефонуйте до нашої тех. підтримки. Майте на увазі, що продовження встановлення після пропуску помилки як раз і може призвести до вказаної вище проблеми.
У звичайній ситуації рекомендовано встановлювати програму до стандартної папки (Program Files). Якщо вам треба встановити її деінде, то переконайтеся, що раніше на цьому комп'ютері Соната не була встановлена (пошукайте у програмах меню "Пуск"). Якщо Соната вже встановлена і вам треба її перевстановити до іншого місця, то спочатку треба видалити існуючу версію програми (через меню "Пуск"). Усі дані ваших підприємств залишаться, оскільки вони зберігаються окремо від файлів програми, в іншому місці.
Запитання: Чи можна імпортувати звіт (будь-який) до Сонати з таблиці Excell?
Відповідь: Ні. Таблиця Excell зазвичай не містить усієї інформації, потрібної для звіту, адже для цього потрібні також "технічні" дані, яки не будуть відображені на бланку. Окрім того, спосіб організації даних у таблиці Excell може бути різним залежно від того, хто і як цю таблицю сформував. Неможливо врахувати одразу всі варіанти.
Запитання: Чи можливо дані з кількох різних звітів об'єднати в один (великий)?
Відповідь: Для деяких звітів ця функція доступна у рамках консолідації. Таке можливо для звітів, які збирають дані на основі інших звітів (серед присутніх у програмі), річні дані на основі квартальних, тощо.
Окрім того, якщо окремі дані існують у вигляді DBF-таблиць, то ви можете імпортувати їх до одного звіт по черзі - у результаті отримаєте один загальних звіт (для документів, які підтримують імпорт з DBF).
Інших варіантів об'єднати дані немає.
Проблема: При консолідації, розрахунку чи перевірці звітів беруться некоректні дані з інших звітів (задвоєння, неправильні суми і т.д.)
Причина: Для консолідації та перевірки Соната бере дані з усіх відповідних звітів, наявних у профілі, окрім тих, що у Кошику. Таким чином, неприйняті звіти, відхилені, непідписані або чернетки також впливають на цей процес. За наявності кількох потрібних звітів за один період Соната візьме будь-який з них (або їх суму, якщо таке передбачено консолідацією).
Проблема: Не приходять податкові накладні (та РК) після запиту до ЄДРПН, хоча витяг є
Причина 1: У запиті не було встановлено галку "Імпортувати документ..."
Рішення 1: Відправити копію запиту зі встановленою галкою.
Причина 2: Витяг може прийти і щодо незареєстрованих накладних. Відкрийте його та переконайтеся, що у графі "Реєстраційний номер..." вказано номер реєстрації накладної. Якщо його там немає, то ця накладна (або РК) не зареєстрована, відповідно ви її не отримаєте з Реєстру.
Причина 3: У випадку технічних проблем чи перевантаження серверів ДФС часто буває, що ЄРПН відправляє тільки витяг. А самі накладні або надійдуть пізніше (на кілька годин чи днів), або не надійдуть взагалі.
Рішення 3: Зачекайте деякий час, періодично перевіряючи вхідні повідомлення, можливо накладні прийдуть пізніше. Якщо протягом доби ви їх не отримали, то скоріше за все вже не отримаєте. Тоді варто повторити запит.
Проблема: Накладні у модулі "Звірка ПДВ" червоні та у стані "Відсутні у профілі", кнопка "Звірити з реєстром" не допомагає, хоча витяги надходять
Причина: Та ж сама, що і у попередній ситуації ("причина 3") - технічні негаразди у ДФС
Рішення: Див. "рішення 3" у попередній ситуації.
Проблема: При реєстрації розрахунку коригування (РК) до податкової накладної у деяких випадках Соната вважає, що графа 14 повинна бути порожньою, але у квитанції з ЄРПН надходить помилка про протилежне (графа 14 повинна бути заповненою).
Причина: Відповідно до наказу Мінфіну від 17.09.2018 №763 "При складанні розрахунку коригування до податкової накладної, складеної та зареєстрованої в ЄРПН до 01.12.2018, графа 14 розрахунку коригування «Сума податку на додану вартість» не заповнюється у тих рядках, до яких відповідні показники податкової накладної переносяться зі знаком «–» (виводяться в «0»)...".
Отже, графа 14 не заповнюється для від'ємного РК до накладної, не тільки виписаної, але й зареєстрованої до 1 грудня 2018. Соната не завжди має можливість вирахувати дату реєстрації відповідної накладної (адже ця дата, на відміну від дати виписки накладної, не вказана в самому РК). При цьому програма орієнтується тільки по даті виписки накладної.
Тому, для від'ємного РК до накладної, виписаної до 1 грудня 2018, але зареєстрованої вже у грудні, може виникнути описана вище проблема.
Рішення: У такій специфічній ситуації можна ігнорувати "помилку", яку видає програма, та реєструвати РК із заповненою графою 14.
Рішення: Реєстрація ЕЦП відбувається по-різному, залежно від установи:
Держстат: треба подати Заяву S1391101, заповнену даними по усім ключам, встановленим до профілю (зазвичай, ці дані заповнюються автоматично при створенні Заяви);
Далі буде...
Технічна підтримка: support@sonata.biz.ua