Шановні користувачі!
Починаючи з версії 0.24.3 Соната підтримує звітування до Фонду соціального страхування України (ФСС). На момент написання цієї теми доступними для подання є два звіти: Заява-розрахунок (C1100101) та Повідомлення про виплату коштів застрахованим особам (C1100201). Також у програмі є Примірний договір про подання електронних документів до ФССУ (C1200101), але він не подається до установи в електронному вигляді - його можна тільки заповнити та роздрукувати. Далі про це трохи докладніше.
Отже, ви оновили Сонату - що треба зробити для звітування до ФСС?
Перш за все - налаштувати профіль підприємства.
Перейдіть до налаштувань поточного профілю (кнопка "Поточний профіль" на Домашній сторінці) та оберіть сторінку "ФСС". Тут вам треба встановити галку "Звітую до ФСС" та обрати зі списку своє відділення Фонду, в якому зареєстроване ваше підприємство. Також, обов'язково треба вказати код страхувальника, який вам призначили у ФСС:
Після цього збережіть зміни у профілі, натиснувши кнопку "ОК".
Тепер у списку бланків ви можете обрати та створити нові звіти до ФСС:
Для звітування до Фонду в електронному вигляді спочатку треба укласти для цього Договір із ними. На жаль, поки що ця процедура в електронному вигляді не передбачена Фондом, тому Договір та сертифікати ЕЦП доведеться подати на папері власноруч. Отже:
- Відкрийте у Сонаті бланк Договору (C1200101); деякі поля вже будуть заповнені даними вашого підприємства, інші треба заповнити самостійно (місто, ПІБ начальника та адреса відділення ФСС тощо). Зверніть увагу, що деякі дані треб внести у розділ реквізитів у самому кінці Договору.
- Перевірте Договір та збережіть його після виправлення помилок (якщо вони будуть знайдені).
- Роздрукуйте документ (або експортуйте його у форматі PDF із подальшим друком).
- Підпишіть паперовий Договір, поставте печатку за наявності.
- Перейдіть у Сонаті до "Меню - Криптобібліотека - Переглянути сертифікати"; зверху у полі "Тип власників" оберіть "Користувачі ЦСК".
- Знайдіть серед сертифікатів ті, які ви використовуєте у Сонаті (директор, бухгалтер, печатка). Будьте уважні! Якщо ви досить довго користуєтеся програмою, у списку можуть бути старі сертифікати - завжди перевіряйте дату закінчення дії сертифікату. Також, може бути ситуація, коли у списку є кілька дійсних сертифікатів від різних АЦСК для однієї особи. Обирайте сертифікати саме того АЦСК, які встановлено у профілі підприємства (якими ви потім будете підписувати звіти до ФСС).
- Відкрийте потрібний сертифікат (подвійним кліком миші або через контекстне меню списку - "Переглянути"). Перевірте строк дії сертифікату та його АЦСК.
- Роздрукуйте інформацію сертифікату за допомогою кнопки друку:
- Дії, зазначені у попередніх пунктах (відкрити та роздрукувати), треба повторити для кожного сертифікату ЕЦП, які будуть використовуватися для підписання звітності: директора, бухгалтера (за наявності), печатки (за наявності). Зверніть увагу, що на кожний підпис зазвичай (хоч і не завжди) існують два сертифікати. ФСС не дає щодо цього роз'яснень, отже краще роздрукувати обидва (для кожного підпису). Наприклад, для повного комплекту ЕЦП (директор, бухгалтер, печатка) у вас повинно бути шість різних роздруківок по сертифікатам.
- ФСС також не уточнює, чи треба якось завіряти роздруковані сертифікати (підписувати чи ставити відбиток печатки "для документів"), тому це питання поки залишається відкритим.
- Паперовий підписаний Договір та роздруковані сертифікати вам треба подати до відділення ФССУ, в якому зареєстроване ваше підприємство. Як я вже зазначив, на жаль, це можна зробити тільки власноруч у відділенні.
- Можливо, після того, як у відділенні зареєструють ваш Договір та сертифікати, повинен пройти деякий час (це залежить від розпорядку роботи Фонду). Ми радимо вам почекати принаймні добу.
Після цього ви можете створити необхідний вам документ (Заяву-розрахунок або Повідомлення), заповнити його, підписати та відправити звичайним (електронним) способом із Сонати до ФСС. Через певний час подбайте про прийняття квитанцій, як завжди.